Att tänka och inte tänka på framtiden…

Nu är det typ 2 veckor tills vi åker, vilket inte är särskilt länge alls.. Hittills har det hela tiden varit väldigt avlägset, jag har haft en liten ”men det är ju så länge kvar”-känsla som lugnat stressen inför allt som komma skall. Men nu är det faktiskt nära på riktigt!

Jag har hållit mig ganska lugn men nu märker jag på mig själv att jag lättare stressar upp mig och blir definitivt lättare irriterad. Att inte tänka på det som kommer är både positivt och negativt, såklart att det ibland är skönt att gå in i en lalala-bubbla där allt är grönt och skönt och problemen är långt borta, men verkligheten ser inte ut så…

Vi har pratat lätt om ämnet att det faktiskt finns en verklig risk att det inte går bra, den är inte jättestor men den finns är och det är viktigt att åtminstone ha haft det uppe på tapeten. Vad gör vi om det går åt pipan? Hur vill vi ha det då? Just detta tar upp något mer av mina tankar nu när vi är nära, hur skulle jag hantera det om vi inte kommer hem med en liten pojke? Hur skulle barnen ta det? Det är inget jag vill tänka på eller gör så himla mycket men som sagt det är nog viktigt att ha tagit i ämnet så att jag/vi sedan kan lägga det åt handlingarna.

MEN! Det SKA gå bra, jag förväntar mig egentligen inget annat!

Sen kommer den andra mer reella delen av framtiden… Hur kommer det vara att leva med ett sjukt barn? Från början kommer han ju faktiskt vara väldigt känslig. Vi kommer inte kunna träffa folk som vi gör idag då bara en förkylning kan innebära en lång sjukhusvistelse för honom. Vi kommer inte kunna göra dem där sakerna som man vanligtvis kan och vill göra när man har en ny liten att visa upp. Bara något så enkelt som att ta med honom på affären är uteslutet, gäster hemma? Nä, dem får vänta. Det kommer bli väldigt annorlunda.

Och sedan det där med att få barnen att lära sig hygien, oooh vilken tjatmorsa jag är just nu! Tvätta händerna, tvätta händerna, tvätta händerna.. Tror dem är ganska less på den kommentaren 😉

Nä nu ska jag peta i mig min dagliga dos av citrus (den här gångens cravings) 🙂

 

Ha det gott så länge allihop!

 

Kommentera

