Förberedelser och förvärkar!

Ja precis så är det just nu, massor med saker som ska förberedas och samtidigt förbereder sig magen med hur mycket förvärkar som helst… ibland måste jag bara andas igenom och påminna mig själv om att ”det blir värre” 😉

 

Jag började veckan med en massa ”sista”, sista besöket på sjukhuset, sista besöket hos barnmorskan mm. Några möten på skolan för att förklara för personalen där hur det kommer funka framöver osv. Tyvärr finns inte orken riktigt där längre så efter ett besök är det hem till soffan för lite vila som gäller. Höfterna har verkligen visat sig från sina sämre sidor dem sista dagarna och sömnen är helt usel, MEN det är små problem som är helt normala och jag försöker hela tiden tänka så när jag blir för trött.

 

Som vanligt gick det bra hos barnmorskan vilket är så himla skönt varje gång, mina värden ser bra ut och hans hjärtljud beter sig som dem ska. Han fortsätter dock att krypa neråt vilket förklarar hur bäckenet känns och varför jag sover så dåligt. Han ligger väldigt djupt och är fixerad sedan flera veckor vilket innebär massvis med ilande för mig men det kan ju även betyda att det kommer gå snabbt när det väl kommer igång, och det gör ingenting alls för mig 😜.

 

Det börjar märkas lite på barnen också att allt närmar sig, dem söker mer närhet och  vi får kramar i massor, vilket vi gladeligen tar emot! ❤️

 

Rensade babykläder häromdagen och insåg att jag definitivt inte kan ta med mig allt, så nu är det rensning som gäller 😉. Men det är väldigt skönt att börja packa, jag vill inte behöva känna mig stressad över det dem sista dagarna. Tror jag kommer vara tillräckligt stressad ändå!

 

Dags att ta sig an halsbrännan och krypa ner i sängen!

Sussa sött!

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Förberedelser och förvärkar!

  1. BigSis

    Mmm… lyssna på kroppen nu kära sis. Den ska orka lite till hörrdu ☺😍

    Åh.. då kommer jag få massvis med kramar och agera reserv mamma när godingarna hänger med oss ❤

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

