Packa?

Ja, hur packar man för en obestämd tid?

Som tur är har vi tvättmöjligheter när vi väl får bo på Ronald McDonald hus men innan det kommer vi husera på hotell ett par veckor där det inte blir fullt lika smidigt.. Och på det ska jag ju gå gravid i ett bra tag, så det gäller att packa för både och samtidigt som man inte vill ha med sig för mycket. Packningen till lillebror har jag lyckats komprimera till slut, så får mamma och pappa komplettera när dem och barnen kommer ner, men åh vad jag ville ta med mig ALLT!! Bebiskläder är ju det sötaste som fins ju! 😉

Så idag blir en dag för packning och planering. Både storasysters förskola och brorsornas skola är väl införstådda i allt och väldigt stöttande! Listor med telefonnr osv har delats ut till höger och vänster och planer för övernattningar hos kompisar, syskon mfl har ordnats. Jag börjar känna mig ganska redo rent praktiskt, bara allt kommer ner i resväskorna dvs

;-).

 

Kontakten med Göteborg har varit ganska tät den här veckan och jag känner mig trygg i att åka dit. Det verkar vara fantastiskt fin personal där nere och att få känna tryggheten i att vara plats känns jättebra. Vi fick veta mer om hur det rent praktiskt kommer fungera både före och efter förlossningen men konstigt nog känner jag mig inte ett dugg nervös (än) :-).

 

På söndag åker vi som sagt var. Det kommer kännas så himla konstigt att kliva upp på morgonen, äta frukost, säga hej då till barnen och sedan inte veta när vi kommer få kramas igen. Det kommer iaf ta en månad innan vi ses och herregud vad jag kommer sakna dem! Får mysa ordentligt med dem i helgen och kramas, kramas, kramas!

 

Förstår ni vad jag längtar till att få bädda ner lillebror i det här söta babytestet som min fina lillasyster sytt till honom. Snacka om att den här lille killen kommer bli bortskämd med en sytokig moster, en lika sytokig mormor och en shoppinggalen moster till 😉 .. Tur mamman håller sig lugn, eller?!? ;-D

FullSizeRender-8.jpg

 

Nä nu måste jag börja packa om det ska hända nåt idag!

Kram på er så länge!

 

 

 

 

 

 

Kommentera

