Övertid…

Ja då gick vi på övertid då… Nu igen… Var väl inte helt oväntat kanske då jag gått över tiden med alla barnen.

Men det blir nästan ännu jobbigare den här gången bara för att man inte är hemma.

Igår var vi på ett tillväxtultraljud, lillebror växte jättebra och allt såg bra ut (dem kollade inte på hjärtat nu utan bara på allmäntillståndet).

Läkaren gjorde även ännu en hinnsvepning, eller rättare sagt så svepte hon 4 gånger och nu gick det inte obemärkt förbi vill jag lova, hon tog i ordentligt! Det kändes som om det gav effekt direkt, jag fick väldigt ont i bäckenet och massor med pinvärkar. Så än en gång packade vi ihop oss för att vara redo, men mot kvällen lugnade det ner sig igen, suck! Jag känner fortfarande någon pinvärk då och då plus molvärk på det men inget mer än det händer.

 Fast vi fick iaf tid för igångsättning på måndag om det inte händer något före det såklart, så nu har vi iaf ett datum. Senast den 31:a oktober blir vi 4-barns föräldrar, eller ja ev 1:a november beroende på hur lång tid det tar att få ut honom 😉 .

Det jobbiga nu i veckan blir att fördriva tiden, speciellt om jag fortsätter ha så pass mycket förvärkar och ont bäckenet som jag har nu, då blir det definitivt inga promenader. Men men, små bekymmer i det hela, huvudsaken är ju att han mår så bra som möjligt, jag får hitta andra sätt att fördriva tiden.. Ni som känner mig vet ju hur mycket jag älskar mina zombie-serier så jag får väl helt enkelt börja om dem igen 😉 .

Uppdatering följer, ha det bra så länge alla glada! 🙂

2 thoughts on “Övertid…

  1. Moa

    Skönt med ett datum, sen kan man tycka vad man vill att de inte satte ett direkt. Men, det viktigaste är att liten är så stark och redo som möjligt! Det är så mycket känslor längtan, rädsla, saknad och tankar som snurrar att det är svårt att bringa någon ordning. Ett steg i taget, försök att inte rusa iväg i tankarna. Ovissheten suger hästbal*e, att inte veta när vad och hur men som sagt, försök ta ett steg i taget. Många delmål. Små som stora. Det här ska gå bra, det finns inget annat alternativ!

    Gilla

    Svara

Kommentera

