Men nu så! Välkommen lillebror!

Ja sorry nu var det längesedan jag uppdaterade..

 

Men nu är han här! I onsdags kom vår fina lillebror äntligen till världen!

 

Det startade så här..

Onsdag förmiddag hade vi tid hos barnmorskan för en kontroll, jag hade haft jätteont i höfterna och mycket sammandragningar sedan hinnsvepningen på måndagen så jag var inte alls i någon bra form.

Hon gjorde alla de vanliga kollerna och allt såg bra ut, jag var mer öppen och han låg ännu lite längre ner. Men att jag skulle fortsätta gå med smärtan (jag kunde knappt gå) var ganska onödigt enligt barnmorskan så hon tog kontakt med specialförlossningen och vi fick gå dit för en till kontroll.

Väl där tog det inte lång tid innan dem utan att ens ha kollat mig också ansåg att det lät inte kul och att jag skulle bli inducerad. Pappan fick i panik åka till hotellet och hämta alla saker, en timme senare tog en sköterska hål på hinnorna och igång var vi!

Själva värkarbetet gick fort och många krystvärkar tog det inte, på 2 var han ute!! 🙂 Han kom i vidöppet läge vilket betyder att han hade näsan upp mot min mage och inte neråt som vanligt så det var en liten boxarnäsa som kom ut 😉.

 

Eftersom han förväntades vara i ganska dåligt skick på grund av lungvenen var det 3 läkare som stod standby och tog honom direkt och pappan fick följa med dem till ett annat rum för kontroll. Väl där konstaterades att det inte var något fel på venen och han fick fin färg snabbt. Vilken otrolig lättnad! 😊

Efter ca en halvtimme kom pappan tillbaka med honom och jag fick äntligen hålla och pussa på min fina lille son! Känslan var helt underbar, där var han, så underbart fin och perfekt! ❤️

 

Efter en lång stunds amning kom läkaren och hämtade honom igen för att sätta det livsnödvändiga dropp som han måste ha nu den första tiden och för att göra ännu lite fler undersökningar.

Vi fick lite fika och fick sedan följa med när han kördes över till drottning silvias barnsjukhus. Och där är han nu!

Snart 4 dagar gammal så mår han efter omständigheterna bra men har väldigt mycket slangar och sladdar i och på kroppen. Det är mycket mediciner i omlopp men vi får ta upp (med lite assistans 😉) och hålla honom när vi vill och vi varvar amning och flaskmatning om vartannat. Till veckan väntar den första stora operationen men vi har ännu inte fått ett datum.

 

 

Pappan och jag har fått rum på Ronald McDonald hus och det är sån skillnad mot hotellet, så skönt att ha ett riktigt kök och få sova ostört! 😊 Vi är ju väldigt mycket hos lillebror på sjukhuset och hinner inte så mycket annat. Men vi är så nöjda med att få möjligheten att gosa på honom och bara vara där!

 

 

Hemma har vi nu 3 stolta storasyskon som vi saknar i massor!❤️ Storebrorsorna har gjort konstverk och sytt gosedjur och ser fram emot att få komma hit och hälsa på lillebror. Storasyster har dock mest konstaterat att hon fått en lillebror men att han gärna fått varit rosa 😉.

 

 

Så då har ni fått en lägesuppdatering, jag återkommer med lite mer info vid tillfälle 😊.

 

Jag vill passa på att tacka er alla som grattat och skickat hälsningar, jag har ju inte kunnat svara er alla men vi är så tacksamma och det värmer att så många bryr sig så! ❤️

 

Ha det gott så länge alla fina!❤️

 

IMG_7974.JPG

 

6 thoughts on “Men nu så! Välkommen lillebror!

  1. Moa

    GRATTIS ❤ vilken fantastiskt fin liten kille! Tårarna sprutar här hemma! Så underbart att läsa att lungvenen såg bra ut och att du fick tillbaka honom en stund. Massor med grattisar!

    Gilla

    Svara
      1. Elisabet W

        Oj, ja han har mått gott därinne och lagt på sig lite extra vilket behövs här framöver. Lycka till!!

        Gilla

Kommentera

