Tunga dagar..Igen..

Två tuffa dagar har passerat.. Igår var det en vecka sedan lillebror somnade in. Det blev en tung dag då vi bland annat tog tag i en del praktiska saker som måste göras och idag tog vi ett stort och väldigt jobbigt steg…

Vi började så sakteliga med begravningsplaneringen 😔.

 

 

Som tur är har vi en så fin begravningsentreprenör som är en otrolig hjälp! Att behöva planera sitt barns begravning är helt sjukt jobbigt och så surrealistiskt.

 

Att sitta och välja urna och utforma sitt barns gravsten gör så himla ont. Men vi klarar även det, fast med mycket tårar.

Nu har vi i alla fall tagit det första steget, så nu tar vi en liten paus så orkar vi fortsätta om ett tag..

 

 

Jag vet att jag tjatar men jag vill än en gång tacka alla er som finns här för oss just nu. Ni som ställer upp och tar hand om våra barn stup i kvarten, ni som åker och handlar åt oss, ni som kommer med middagar och alla ni som finns där när jag behöver spy ur mig min sorg!

Att ha det skyddsnätet av familj, vänner och bekanta som vi har är nog få förunnat. Vi är så vansinnigt tacksamma för att ni finns!❤️

 

 

Jag hoppas att jag kommer hitta tillbaka till mig själv och kunna vara mitt glada jag igen, att orka sitta och skratta med er och inte vara ”hon som gnäller och gråter hela tiden”. Jag vill finnas där för er och återgälda allt ni gör för oss!

MEN jag önskar innerligt att jag aldrig behöver finnas där av den här anledningen!

 

 

Fast resan tillbaka känns lång, jag kämpar fortfarande med att få igång kroppen igen. Med att kunna äta. Jag ser hur kilona rasar av mig men jag känner absolut ingen hunger. Det lilla jag får i mig får kroppen att precis orka över dagen. Min älskade make tjatar och ser till att jag petar i mig lite då och då, och jag försöker verkligen!

Det blir bättre, det intalar jag mig hela tiden, det blir bättre! Jag kommer inte må så här för evigt, vi måste bara klara den här tunga tiden och låta den här djupaste delen av sorgen få ta sin tid. Och tillsammans och med stöttning av alla er fina människor omkring oss så kommer vi ta oss igenom det också!

 

 

Tack alla underbara! ❤️

 

IMG_7943.JPG

Kommentera

