Ilska!

Sorgen över att förlora ett barn gör verkligen så vansinnigt ont och är så stor men något som nästan kan trumfa även den djupaste sorg är ilska!

 

 

Min ilska kommer och går men den är så stark! Ilskan över att mitt barn dog på grund av den mänskliga faktorn. Ilskan över att han förmodligen hade klarar sig bra annars, det var ju inte hans hjärta som gav upp utan det var en nål som avslutade hans korta liv, om det var hans vener det var fel på eller om det var något som kanske hade kunnat undvikas, det vet vi inte. Jag är såklart fullt medveten om att det inte var något som gjorts med vilje och skyller inte på någon utan det var otur, galen otur! En nål!?

Men det gör så sjukt ont! Det skär i mig att min pojke faktiskt hade kunnat vara vid liv just nu om inte den där nålen skulle sitta precis där just då…

 

 

Nu närmar sig en mycket lång och tuff dag sitt slut.. Just den här dagen har varit extra jobbig med en motgång som vi inte räknat med och som bidragit till ännu mer ilska! Jag har brutit samman mängder av gånger idag och har en sån fruktansvärd värk i bröstet som bara inte vill ge med sig!

Men med fina personer som stöd så ska vi nog orka ta tag i även den här motgången.

Tack ni fina, ni vet vilka ni är!❤️

 

 

Vi ska nu sjunka ner i soffan och försöka se på något som kanske för en liten stund kan ta våra tankar långt bort från dagens utmaningar.

 

 

Lillebrors fond tuffar sakta på, hjälp oss att sprida den för andra familjers skull!

http://gava.hjartebarn.se/campaign/4051342

IMG_8047.PNG

 

 

 

 

One thought on “Ilska!

Kommentera

