Folkskygg!

För tre veckor sedan satt jag nyförlöst och ensam i en förlossningssal och väntade ivrigt på att pappan skulle komma och hämta mig så att jag skulle få komma upp till iva och träffa min fina nyfödda lilla prins! Men, det är just tre veckor sedan och verkligheten är så mycket hårdare nu..

 

Idag har lillebror äntligen kommit hem från Göteborg, eller rättare sagt så är han på krematoriet, men på något konstigt sätt känns det bättre att han finns där och inte 80 mil bort.

Även om jag aldrig mer kommer få se hans vackra ögon, klappa hans varma mjuka kinder, pussa på honom eller hålla honom i min famn så är ändå han närmre mig. ❤

 

 

Idag hade vår underbara begravningsentreprenör ordnat så att vi skulle få komma till kyrkogården för att se ut en gravplats till lillebror. Snacka om att det är surrealistiskt och sjukt svårt att välja den perfekta platsen för att begrava sitt barn på!

Jag höll ihop under hela tiden vi var där och vi fick välja emellan några olika fina platser och vi valde till sist en på ett öppet fält där solen ligger på hela dagen. Det känns viktigt att han får så mycket ljus som möjligt, som lillasyster säger ”Lillebror tycker inte om mörkret”, vår underbara kloka lilla tvååring! ❤

Efter det for vi hem till oss och kikade lite mer på hur vi vill ha gravstenen osv. Jag höll ihop även då och jag blev lite förvånad själv över att jag faktiskt gjorde det?!

 

 

Men! Såklart kom bakslaget lite senare..

Vi for tillsammans till förskolan för att hämta lillasyster, tyvärr kom vi dit i helt fel tid och det var massor av folk och det blev alldeles för mycket. Det var inte så att någon störde eller kom med massor av frågor utan det räckte med att det var mycket folk, jag klarar verkligen inte av det ännu! Jag trodde kanske lite naivt att det skulle gå men nej, inte alls!

Jag är helt enkelt folkskygg  just nu.

 

Väl hemma kom ”brytet” med mängder av tårar och frossa, allt vi gjort under dagen kom ikapp och det blev tvärstopp! Helt otroligt vad man reagerar konstigt när man inte mår bra psykiskt, kroppen känner sig sjuk…

Hur jag i överhuvudtaget ska kunna sova inatt vet jag inte, sömnen blir inte bättre utan sämre, jag har svårt att koncentrera mig och glömmer bort saker hela tiden..

 

Det är alldeles för mycket tankar, alldeles för mycket saknad!

 

img_2895

 

2 thoughts on “Folkskygg!

  1. Faster Gunilla Lundström

    Kära Du❤️
    Träng aldrig tillbaka sorgen/tårarna utan låt det flöda. Tårarna renar även om dom svider rejält! Och sorgen har ingen viss längd utan är olika från människa till människa och kan inte jämföras med andras sorg. Jag önskar jag kunde hjälpa dig att bära lite av din börda men tyvärr fungerar det inte så! Vi alla som känner dig vill säkert hjälpa dig med det om det bara gick?
    Sänder dig tröstekramar! Det enda jag kan göra även om det känns torftigt i nuläget!
    💜💞💜💞💜💞🍀🍀🍀

    Gilla

    Svara

Kommentera

