Behöver och behöver inte.

När man förlorar ett barn går man (kanske som ni redan märkt) in någon slags dimma och gömmer sig undan världen ganska ordentligt..

Att mitt i det ide man skapat sig då bli tvungen att ta tag i mängder av pappersexercis gällande sitt barn, sjukskrivningar, försäkringar osv är inte så lätt!

Man kan ju tycka att i vårt upplysta samhälle borde det väl vara möjligt för diverse myndigheter att hitta en genväg för människor som är i kris så att man slipper ta den lilla gnutta av ork man har till att sitta i telefon eller fylla i mängder av papper ?

Inte nog med att det ska göras, när jag/vi hållit på och ordnat med allt detta så har vi även fått felaktiga svar när pratat med myndigheterna, bara tur att vi förstått själva att det inte var riktigt som det skulle.. Suck!

Att hålla på med allt det där påminner en ännu mer om den fruktansvärda sits man är i, man behöver det inte, det ska bara funka.

 

 

Lillebror skulle varit lite drygt tre veckor nu och igår var det 2 veckor sedan vi förlorade honom. Jag tror att det först nu börjar sjunka in på riktigt att han inte längre finns med oss. Den fruktansvärda tanken på att nu finns inte ens hans lilla kropp längre, nu är han aska, den tanken är så tung. Jag kan verkligen inte få tillbaka honom, det är helt omöjligt.

 

Gårdagen var en riktigt jobbig dag då jag helst bara legat under täcket och gråtit.

Jag märker själv att jag har backat nåt steg i sorgeprocessen men det är nog helt normalt i allt det onormala! Och som jag fått sagt till mig av så många fina människor, det kommer ta tid och jag måste låta det göra det.

Som person är jag en som gärna stressar på och vill ha kontroll (ni som känner mig är nog mycket väl medvetna om det 😉 ) men det här kan jag varken stressa på eller kontrollera hur gärna jag än vill.

Jag behöver må så här för att ta mig igenom allt, jag behöver gråta ur mig ordentligt då och då och jag behöver absolut det här, Skriva!

 

 

Tack för att ni orkar läsa! ❤

One thought on “Behöver och behöver inte.

Kommentera

