När tankarna tar över!

Nu ligger jag här igen.. Sömnlös.

Väldigt ofta blir det just så här. När  jag väl kommit i säng så tar tankarna över.

Visst har jag varit med om det förr. Under stressiga perioder eller när något annat känts jobbigt så har det också varit sömnen som tagit stryk.

Men hur dåligt jag än mått och hur stressad jag än varit så går det inte att jämföra med det här!

 

Att känna en sån här ångest innan man ska sova, och tänka såna här fruktansvärda tankar, det går inte att jämföra med något annat jag någonsin varit med om! Det blir bara för mycket..

Och ensamheten man känner när man ligger där i mörkret och det enda man hör är dem tunga andetagen från den enda person som verkligen kan lugna och trösta, den ensamheten gör så ont…

Jag blir som avundsjuk, jag vill också sova sådär tungt. Jag vill inte gråta, vill inte sakna. Vill bara driva bort och finna lugnet.

 

Men… Mest av allt vill jag förflytta mig tillbaka i tid och rum.💔

img_8089

Kommentera

