När man känner sig tom..

Ja jag känner mig helt tom inombords.. Just nu är de enda känslorna som ibland smyger sig på, sorg, panik och ilska. Alla andra känslor är som bortblåsta.

 

Jag har svårt att koncentrera mig och känner mig allmänt förvirrad.

Bara att föra ett samtal är svårt, efter några sekunder så driver mina tankar iväg. Att se en film är hopplöst. Och att skriva det här inlägget var riktigt besvärligt, jag får skriva om, backa tillbaka och göra om igen..

 

Jag som i vanliga fall har ett stort kontrollbehov har släppt allt sånt och känner att ”det spelar ändå ingen roll”, inget känns viktigt längre..

Tålamodet är lika med noll, vilket såklart tyvärr ofta går ut över barnen. 😦 Pappan får allt oftare ta över när jag måste gå iväg, det blir bara för mycket ibland.

Även sömnen är helt åt pipan, att gå och lägga sig har blivit en riktig pina. Jag vet ju att det är då alla jobbiga tankar kommer och jag blir allt oftare tvungen att försöka sova en stund på dagen för att få någon slags ork.

 

Men jag lyckas ändå ibland, under korta stunder, hålla uppe en fasad. Så om du råkar se mig när jag vågat mig ut på en promenad eller orkar följa med till förskolan så kanske jag ler och beter mig ”som vanligt”. Men en stund efter sitter jag förmodligen och gråter över att jag inte får gå med en bebis i barnvagnen, inte får lämna en lillebror till dem fina pedagogerna eller över att jag så ofta kommer behöva gå den där promenaden för att sätta ett ljus i en gravlykta hos min lilla son 😔.

 

 

Jag är mig helt enkelt bruten! Det enda jag vill är att åka tillbaka i tiden, stoppa ingreppet och få tillbaka min pojke <3.

Men det går inte, så jag får acceptera hur det är, fortsätta och försöka se framåt, försöka tänka att det kommer bli bättre.

Nån gång blir det bättre, det måste bli bättre!

img_8309

 

 

 

 

Kommentera

