Fantastiska människor & jobbiga stunder..

Ja mitt i allt elände så har det blivit så tydligt hur många underbart fina människor det finns omkring oss!

Alla ni vänner och bekanta som ställer upp och hjälper till i stort som smått, som skänkt en slant till lillebrors minnesfond eller stöttat på något annat sätt.

Och alla ni som jag faktiskt inte känner egentligen, utan som helt enkelt bara är vackra medmänniskor som vill visa sin omtanke genom tex en gåva till fonden mm.

 

Nu har vi även haft turen att få lite gåvor från olika håll som kommer auktioneras ut på minnesfondens facebooksida Hjärta Martin, pengarna går självklart oavkortat till hjärtebarnsfonden!

Ett stort tack till dessa fina företagare som genom sina gåvor bidrar i dubbel bemärkelse! ❤

Här hittar ni en länk till gruppen där ni ansöker om medlemskap för att kunna vara med och lägga bud på dessa fina gåvor!

https://www.facebook.com/groups/1809167272684822

 

 

Under resans gång har jag fått kontakt med både andra mammor med hjärtsjuka barn och mammor som går/har gått igenom liknande situationer. Dessa fantastiska kvinnor har, fastän vi aldrig träffats i verkliga livet, fått en speciell plats i mitt hjärta och jag är så tacksam för era fina ord och vänskap! ❤

 

Trots allt fint som omger oss så kan jag tyvärr inte känna den rätta glädjen.. Det hänger ett alldeles för tungt mörker över mig och det har blivit så mycket tydligare den sista veckan.

Jag sover nu ännu sämre än tidigare och får fler stunder av ångest och total orkeslöshet. Jag tror själv att det har att göra med den kommande begravningen.

Nu är det bara en vecka kvar tills dess och jag har så tudelade känslor inför den.

På ett sätt ska det bli skönt att det äntligen blir av och att jag ”får hem” honom. Nu får jag ju någonstans att gå, där han faktiskt är, det blir en stor milstolpe! Vi har valt att hålla det litet med bara föräldrar och syskon m familjer. Och jag tror och hoppas att vi kommer få en fin och lugn stund tillsammans.

Men det känns så otroligt tungt att faktiskt vara tvungen att ta farväl av honom på riktigt.

I mitt huvud befinner jag mig ofta fortfarande i Göteborg och sitter på Ronald McDonald hus och väntar på att få gå ner till avdelning 323 och gosa på honom.. Jag drömmer ofta om  just det, som om jag inte riktigt förstått att han inte finns där längre, han finns ju faktiskt inte alls! Då vi ville vänta lite med begravningen så behövde han kremeras innan, det som finns kvar av vår älskade lille pojke är således en söt liten urna med hans aska i. 😦

 

Idag hade vi det sista mötet med begravningsentreprenören innan begravningen och fick då även de bilder som jag bad dem ta på lillebror när de klätt på och lagt honom i kistan.

Jag har inte velat få dem tidigare då jag inte varit redo att se bilderna.

Idag var det dock dags. Jag vill se hur han såg ut innan begravningen, hur han såg ut med kläder. Vi har ju faktiskt aldrig fått se honom i kläder 😦 .

Jag hade skickat med dem det allra första plagget jag köpte till lillebror, en söt liten omlottbody med totemmönster och ett par mjuka sköna velourbyxor.

Mina farhågor över vad som skulle hunnit hända med hans lilla kropp var dock värre än verkligheten.

Sista gången vi träffade honom, efter att han gått bort, så var han väldigt svullen efter operationen och mycket blek. Jag var rädd att det skulle blivit mycket värre, men han var så fin! Visst hade han förändrats lite men det var ändå vår lille pojke som låg där och han var så fin i sina söta små kläder, jag är så glad att jag bad om dessa bilder. ❤

 

Så här väljer jag i alla fall att minnas min lilla älskling, som en pigg och nyfiken liten kille! ❤

IMG_2883.jpg

Stor kram till er alla! ❤

 

One thought on “Fantastiska människor & jobbiga stunder..

Kommentera

