Blandade känslor..

Nu är det bara några dagar kvar till lillebrors begravning. Som jag skrivit tidigare så är känslorna väldigt blandade, det ska bli så skönt att få någonstans att gå där han är men usch vad jobbigt att behöva gå igenom det, allt blir så definitivt! 😦

 

 

Efter den här veckan kör ju allt som har med julen att göra igång på riktigt, plus att vår äldste son fyller nio år om en dryg vecka. ❤

Att fira känns tyvärr inte bra alls just nu. Jag vill inte fira någonting, varför ska jag fira? Så här skulle ju inte vår jul se ut! Vi skulle ju precis ha kommit hem med en ny liten knodd och vara mitt uppe i att lära oss hur man anpassar livet efter ett litet hjärtsjukt barn…

Inte sjutton skulle vi vara tvungna att begrava vår älskade lille son?!

 

Självklart ska vi fira storebror, jag skulle aldrig kunna ta ifrån honom det. Men det känns verkligen inte lika bra som det borde. Jag är ju egentligen så vansinnigt lycklig över att min stora kille kom till oss för nio år sedan och jag vill inte ens tänka tanken att det skulle kunna hända honom eller någon av dem andra barnen något.

Men att fira just nu gör ont! Att lägga på den där glada masken och låtsas att allt är bra är så väldigt tungt. Men, såklart gör jag det ändå. Jag ler inför mitt älskade barn och försöker att enbart tänka på den lyckan det innebär att ha honom och hans syskon i mitt liv! Lillebror får komma tillbaka in i mina tankar efteråt när jag kan vara för mig själv igen, jag måste försöka låta bli att tänka på honom för en liten stund så att jag att orkar. 😦

 

Julen i år blir också annorlunda. I och med allt annat som är innan jul så kommer vi vara själva på julafton i år, det har vi aldrig varit förut. Men just i år behöver vi få ta allt i vår egen takt. Det kommer bli en riktigt tung jul i år. Många tårar kommer att rulla och jag vill inte känna att jag tränger bort tankarna på lillebror, han måste få vara där och ta plats.

Familjen skulle självklart inte sätta någon som helst press på oss utan de är otroligt stöttande och vill absolut inte att vi ska förtränga lillebror på något sätt, men jag skulle omedvetet lägga den pressen på mig själv ändå. Så i år får det helt enkelt bli annorlunda. Det blir ju jul ändå! Och det är ju inte så att vi inte kommer träffa dem, julen är ju faktiskt mer än bara julafton. 😉

 

IMG_8493.PNG

 

 

 

 

 

One thought on “Blandade känslor..

Kommentera

