En dag som aldrig någonsin får gå i repris..

Den här dagen vill jag aldrig mer uppleva! 😦

Trots att den till slut blev väldigt fin och lugn så vill jag verkligen aldrig någonsin behöva gå igenom det här igen…

 

 

Det var så fint ordnat när vi kom kapellet idag. Vår underbara begravningsentreprenör hos Fonus har verkligen läst oss helt rätt och hon hade ordnat det så bra efter precis vårt tycke och smak!

Jag och pappan åkte dit en stund före alla andra för att bland annat göra lite fint på gravplatsen och lägga en ”final touch” inne i kapellet.

Vi hann gråta av oss lite och ta in allt det som det innebär när det faktiskt är ens barn som finns i den söta lilla urnan. När det väl är fler på plats så vet jag att det blir svårt att slappna av och jag kan inte släppa ut alla tårar som behöver få komma ut, därför var det ett mycket bra drag att få vara själva med lillebror en stund först.

 

 

Sedan kom resten av familjen (våra barn, föräldrar och syskon m familjer), det blev såklart en mycket känslosam stund (även om jag precis som jag trodde höll tillbaka lite), vi hade gjort små minnesböcker till varje familj med fina bilder på lillebror som vi delade ut under minnesstunden. Alla fick även tända ett ljus för lillebror och lämna ett litet brev med några ord till honom som vi bad alla skriva i förväg.

 

 

Under minnesstunden spelade vi musik som vi valt från hjärtat, det var vår musik, det vi tycker om. En fin vän har hjälpt till att sammanställa låtarna och det blev så otroligt passande!

En av låtarna har fått en speciell plats hos oss, och den spelade vi både när alla kom in i kapellet och när vi sedan gick ut.

Det fanns en fantastisk samoansk ukuleleartist vid namn Israel Kamakawiwo’ole som spelat in sin version av Somewhere over the rainbow. En helt fantastisk version som vi båda älskar, därav kändes det så rätt att låta den bli lillebrors låt.

– Länk till denna underbara sång finns här under.

 

 

Efter minnesstunden tog vi med oss den söta lilla urnan och gick tillsammans för att lägga honom på sin viloplats. Där fick alla som avslut lämna en liten blomma och ta ett sista farväl.

Det blev en väldigt fin stund tillsammans och jag är så nöjd med dagen. ❤

 

 

Nu är jag helt slut, det känns som om någon dränerat mig på alla känslor och en lätt huvudvärk har smugit sig på. Men det känns ändå bra, nu har min älskade lilla son nära! Så nu ska jag faktiskt gå dit, för att jag vill. För att jag behöver det, för att jag ska få släppa ut det som inte ville ut idag. För att jag måste få vara så nära mitt barn jag bara kan.

 

Mitt älskade och enormt saknade lilla barn! ❤

IMG_8518.JPG

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “En dag som aldrig någonsin får gå i repris..

  1. Caroline

    Det låter verkligen som ni fick en väldigt fin dag ❤️, men så fruktansvärt hjärtskärande 💔
    Jag beklagar verkligen det ni gått och går igenom.

    Jag har läst din blogg ett tag, men tror inte jag har kommenterat innan. Hittade dig då vår dotter diagnostiserades med HLHS den 3/11 på RUL. Hon finns dock tyvärr inte med oss längre.

    Stor Kram och hoppas ni kan se tillbaka på denna dagen med en ljus känsla i framtiden ❤️

    Gilla

    Svara
  2. Ann-Christine Persson

    ❤ Trots att vi nästan aldrig har träffats så finns ni i mina tankar ofta!
    Jag hörde av mamma för några månader sedan att ni väntade barn igen och visste att ni skulle ha en kämpig tid framför er när han väl tittade ut i världen!
    Men man är aldrig förberedd på att barnen plötsligt lämnar oss, att vi inte längre får hålla dem vid vårt bröst, att vi inte längre försiktigt får kyssa deras huvud, att vi inte längre får lyssna till deras andetag!
    Varmaste kramar från mig!
    Och känn dig välkommen att kontakta mig om du vill någon gång! Din mamma och pappa har ju mig på vänlistan på Facebook och jag finns på Eniro och Hitta… (och du ser min e-postadress tillsammans med inlägget misstänker jag)

    Gilla

    Svara

Kommentera

