Ensam

Idag har jag varit ensam, i dubbel bemärkelse.. 😔

 

Pappan har börjat jobba lite, först var det hemifrån men idag for han till kontoret på förmiddagen och för att sedan komma hem efter lunch.  Jag har inte velat vara ensam hemma ännu då jag inte klarar av tystnaden, den medför att alla tankar kommer. Men vi bestämde oss för att prova och se hur det gick, både för honom att jobba och för mig att vara själv.

 

I en så här pass stor sorg så är det väldigt lätt att känna sig ensam trots att man är uppe i andra och den enda som kan ge mig tröst är just min man. Han är mitt stora stöd som jag konstant lutar mig mot, så det är såklart jobbigt att vara själv när det där stora mörka molnet faller över en. Det finns så många runt om som finns där för oss och vill hjälpa och trösta, men att verkligen förstå min sorg över vårt barn kan ju trots allt bara han göra, han genomgår ju samma sorg fast på sitt sätt.💔

 

 

Jag försökte hålla mig lite upptagen med att bla ta en promenad till lillebror, tvätta lite osv. Men det hjälpte tyvärr inte, det blev en jobbig dag hur som helst!

Under promenaden tänkte jag lyssna lite på radio, jag älskar att lyssna på typ vetenskap och matlagningsprogram mm. Men nu går det inte alls, jag slog på ett program och lyckades väl hålla fokus i ca 2 minuter innan tankarna for iväg. Så är det väldigt ofta nu, jag försöker fokusera på något, en film, en bok eller liknande men det är otroligt svårt att fokusera mer än några minuter.

 

 

 

Pappan ska iaf fortsätta att åka in på jobbet på förmiddagarna, jag måste ju vänja mig vid att vara själv igen och det är ju trots allt bara några timmar. Jag ska försöka att ha ett mål varje dag, något att göra förutom den så självklart dagliga promenaden till lillebror, för det MÅSTE jag göra!

Vi har precis kommit hem från dagens andra promenad dit, det känns så skönt att ta en tur dit på kvällen och få säga godnatt till honom. 💕

 

 

Lillebror har även fått en egen plats här hemma nu, vi var inte säkra på att vi skulle orka ha en bild framme ännu, men det går bättre än vi trodde. Det är skönt att kunna titta på honom lite då och då, vi har även ett litet ljus bredvid som alltid lyser för världens finaste lillebror! ❤️

(Notera även den söta lilla figuren som finaste storebror smög dit med igår, den hade han sytt till honom redan innan lillebror föddes ❤️)

img_8550

 

 

Kommentera

