Stiltje..

Just nu är det verkligen stiltje i min sorgprocess. Det händer ingenting!

Jag trampar bara vatten och håller huvudet precis över ytan. Jag får i mig tillräckligt mycket luft för att hålla mig flytande men orkar inte simma framåt…😔

 

 

Mina dagliga rutiner har börjat sätta sig men jag orkar inte utveckla dem vidare ännu.

Vi träffar fortfarande bara den mycket begränsade skara av vänner/familj som jag än så länge klarar av att prata med, men så fort det blir för mycket så protesterar kroppen genom att jag får ännu fler hemska ångestattacker och ännu svårare att sova.

Även det blir såklart en stress för mig då jag så gärna skulle vilja träffa fler av alla fina människor omkring oss men inte orkar. Så för att i överhuvudtaget ta mig framåt så måste jag hålla mig till min lilla cirkel för tillfället.

 

 

Promenader tar jag i alla fall! Både mina dagliga till lillebror och det blir ofta även en på kvällen till honom. Då jag inte vill råka stöta på någon på dagstid så blir dem promenaderna bara fram och tillbaka medan jag på kvällen vågar mig ut på en längre tur.

 

 

Idag blev det en förmiddagspromenad med en vaken lillasyster (hon brukar alltid slockna när vi går) och därför blev det bara en kort visit hos lillebror. Och det betyder nog att jag behöver gå en sväng till ikväll.  ❤️

 

När jag tittar på min söta lilla tjej så kan jag inte låta bli att undra hur lillebror skulle sett ut? Hur lik sin storasyster skulle han blivit? Men tyvärr är det något jag aldrig får veta, men nog finns det vissa likheter? 💕

IMG_8654.JPG

 

 

 

 

Kommentera

