Packa..

Igår gjorde jag något som var otroligt jobbigt..

Jag rensade och lade undan lillebrors kläder mm. Fy vad det gjorde ont i hjärtat.

Alla dessa små bodys mm som jag så varsamt vikt och lagt iordning till honom. Små kläder som jag så innerligt velat klä honom i. Vissa av plaggen hade en speciell betydelse, såsom en söt onesie som hans storasyster haft och som kommit att bli en favorit.

Och en body med hjärtprint som jag så ivrigt letade efter innan hans födelse.. Den var i en omlottmodell så att lillebror skulle kunna ha den trots alla slangar.

Jag ville så gärna ha den men den fanns inte att få tag i, så gissa om jag blev lycklig när det en dag låg ett litet paket i brevlådan som innehöll just den lilla bodyn. Den betyder så otroligt mycket och jag är så tacksam till den fantastiska tjej som gav oss den, du är guld värd!

 

När jag väl skulle välja lillebrors sista (och enda) kläder att begravas i så var den det självklara valet, men i slutändan kunde jag inte.. Den är för värdefull för mig och den är ett så viktigt minne av lillebror trots att han aldrig fick bära den.

Det blir ännu lite mer speciellt då det enda plagg han någonsin bar var en mössa i samma print som bodyn. Så nu ligger den där, nerpackad med alla andra söta små kläder. Ett brutalt men ändå kärt minne av den pojke som vi aldrig fick klä…

 

IMG_7974.jpg

 

Kommentera

