Att få tiden att gå..

Igår kväll var ångesten nästan överväldigande..

Jag kunde som vanligt inte sätta fingret på vad det var som framkallat den men jag ville bara att tiden skulle gå fort så jag kunde komma ur den där hemska känslan.. 😩

 

Den där elaka ångesten bidrog även till ett flertal jobbiga mardrömmar inatt. Jag var ännu en gång tillbaka i Göteborg, men den här gången var jag på plats vid den ödesdigra stunden då lillebror lämnade oss.

Fy vad jobbigt det är att vakna upp kallsvettig och känna paniken över att det faktiskt har hänt på riktigt! Mardrömmar ska ju vara på låtsas… 😔

 

 

Det där med att få tiden att gå , är ett av mina större problem just nu.

Jag vill ju inte gärna träffa så mycket folk och jag vill absolut inte vara där det är många i rörelse, så det blir en omöjlig ekvation. Jag försöker fördriva tiden med diverse hushållsarbeten och promenader, oftast till lillebrors grav.

Jag har även börjat göra armband tillägnade lillebrors minnesfond. ❤️

http://gava.hjartebarn.se/campaign/4051342

Det blir ett välkommet avbrott att kunna stänga av alla tankar för en kort stund och göra något som känns lite meningsfullt, men som vanligt kan jag inte fokusera så överdrivet länge.

Jag önskar att jag hade haft orken att återuppta min tidigare hobby, bakning, men så mycket klarar jag ännu inte av.

 

 

Så för stunden får jag nöja mig med det lilla jag orkar med och fortsätta tänka ”det blir bättre, sen”.

IMG_8867.JPG

 

 

Kommentera

