Jaha, då var såret vidöppet igen..

Usch vad jag har haft ont i magen idag.. Allt kom tillbaka igen efter gårdagens möte och tårarna kommer titt som tätt.

Det är som att såret rivits upp igen och att jag helt plötsligt får börja om..

Men det absolut värsta i alltihop är insikten att lillebror mycket väl hade kunnat ligga i sin lilla vagga här hemma nu. Om det inte vore för den där nålen så hade han förmodligen gjort det, och dessa tankar ger mig en enorm ångest.

Jag försöker villa bort mig själv så fort ångesten och tankarna kommer men det är lättare sagt än gjort. På både gott och ont så har lillasyster varit hemma från förskolan idag och det har gjort att jag måste tänka på annat. Hon måste få mat, sova och lite underhållning. Fast det innebär även att jag nu känner mig ännu tröttare och får ännu mer ångest då allt ändå behöver komma ut på något sätt..

Som tur är ska jag ut på en kvällspromenad tillsammans med en god vän, usch jag tycker lite synd om de få stackare som jag just nu orkar prata med.. Ni får verkligen lyssna på mycket gnäll!

Igår kväll satt vi och pratade om journalerna och kom fram till ytterligare en del frågor som vi ska be hemsjukhuset ta reda på svaren till. Det känns ändå bra att nu kunna se svart på vitt precis hur allt gick till, förutom hur det faktiskt kunde bli så att nålen spräckte venen, men det kommer vi som sagt aldrig få veta. Det är en sån där sak som inte ska kunna hända men ändå händer det, som tur är så sker det extremt sällan. En jäkla skitotur att det var just för lillebror det skulle hända.

Men nu är det ju som det är och jag kan inte annat än fortsätta att åka med på den här resan. Titt som tätt tar resan dock små stopp där jag kan kliva av och känna stödet hos familj och vänner. Och som tur är har jag ju dem jag älskar över allt annat som medpassagerare, mina underbara barn och min fantastiska man!💕

 

 

Den här bilden hade lika väl kunnat vara nu, men istället är det ett minne fyllt av syskonkärlek från när lillasyster precis kommit hem till oss! Älskade, älskade barn!❤️❤️❤️❤️

img_8952

 

One thought on “Jaha, då var såret vidöppet igen..

Kommentera

