Gråtmilda dagar..

Dem sista dagarna har jag verkligen varit känsligare än vanligt.. Jag är otroligt gråtmild och det krävs inte mycket alls för hjärnan att hoppa tillbaka till Göteborg, begravningen eller något annat tillfälle kopplat till lillebror.💔

 

Till exempel så gick jag igår vid lunchtid min vanliga promenad till graven och gick som vanligt förbi kapellet där vi hade minnesstunden. Men skillnaden mot andra dagar var att det igår pågick en begravning där inne och skylten med namn och information om vem  minnestunden är för påminde lite för mycket om vår jobbiga dag där…

Det slutade såklart med att jag föll i gråt, en sådär ohejdbar intensiv gråt. Tur att ingen kom ut därifrån, dem skulle nog tro att jag var galen som stod där och tokbölade?😬

 

Sådär blir det lite titt som tätt och jag kan inte heller tvinga mig själv att hålla tillbaka tårarna, för gör jag det blir ångesten efteråt så otroligt stark.

 

Nu har förkylningarna nått hem till oss också, både lillasyster (som varit hemma från förskolan hela veckan), jag och pappan är ordentligt förkylda. Grabbarna verkar än så länge ha klarat sig hyfsat med bara lite hosta.

Vi hade planer för en mysig helg med grillning i skogen osv, men nu blir det inomhus med soffhäng istället. Fast mina promenader till lillebror tar jag trots förkylningen, det krävs betydligt mer än en ond hals för att jag ska låta bli det.

 

Hoppas ni andra har en härlig helg, så här mysigt fick i alla fall lillasyster ha det på dagens promenad!❤️

IMG_8970.JPG

Kommentera

