Ett simtag..

Jag har tagit ett simtag.. Ett litet simtag, jag vet fortfarande inte i vilken riktning jag ska simma men jag orkar inte bara trampa vatten längre. Jag måste ge mig ut i den här enorma oceanen och om inte annat åtminstone låta tidvattnet dra mig åt rätt håll.

 

Eftersom jag såklart inser att jag måste börja träffa folk för att komma vidare, så blev det första simtaget en promenad med en vän.💕

Även om det kommer gå sakta och jag kanske inte kommer ta kontakt med någon fler på ett tag till så är det i alla fall en start. Jag har vågat och orkat öppna upp mig för någon fler och det är det viktiga.

 

En stor anledningen till att jag inte tar kontakt med andra just nu är att det tar så otroligt mycket energi av mig. Dagen efter jag gjort något nytt, eller bara tänkt på lillebror extra mycket så blir jag helt slut. Jag blir både fysiskt och psykiskt trött, tappar tålamodet helt och får ångest. Men trots det så var det ändå dags att ta ett litet simtag.

Fast jag måste erkänna att som det känns nu så tar det nog ett tag innan jag orkar ta nästa. Lillasyster är förkyld och har fått vara hemma med mig idag, men åååh vad hon har sugit energi ur mig. Eftersom det här är en sån där ”dagen efter” så har jag haft noll tålamod med henne. Jag har helt enkelt inte varit någon bra mamma alls idag..🙁

 

Imorgon blir ännu en jobbig dag. Det är då tre månader sedan lillebror lämnade oss. Den tredje kommer för alltid vara ett tufft datum varje månad..💔

 

Nu är målet i lillebrors minnesfond höjt, och jag är sååå tacksam för allas omtanke. Jag hoppas att vi tillsammans kan och vill fortsätta bidra till andra hjärtebarns framtid. Februari är alla hjärtebarns månad så självklart kommer jag jobba lite hårdare för fonden just den här månaden.

 

http://gava.hjartebarn.se/campaign/4051342

 

Kramar till er alla! 💙

 

img_9085

 

One thought on “Ett simtag..

Kommentera

