Kurragömma

I fredags tog jag ett till simtag, men ett riktigt jobbigt ett..

Då vi håller på att fixa till lillasysters rum så behövdes det kompletteras lite på Ikea. Jag som har lite kontrollbehov😉 ville såklart inte släppa iväg pappan själv utan tvingade mig själv att följa med. Fredag kväll, hur mycket folk kan det vara egentligen? Mm så tänkte jag ja..

Visst, så himla mycket folk var det inte, men det var tillräckligt många för att min ångest skulle slå i taket och göra så att jag ville gömma mig i varenda vrå och gick som en skamsen unge och stirrade på mina fötter.

När pappan var tvungen att svara på ett sms blev jag stående i ett hörn för att i överhuvudtaget slippa bli sedd.

Alltså jag leker verkligen kurragömma med resten av världen just nu!😬

 

 

Men nu är det gjort.. Jag kommer inte precis åka dit nästa vecka igen, men det är i alla fall gjort! Nästa gång (kanske om några månader 😜) blir det förmodligen lite lättare..

Jag försöker klappa mig själv på axeln för varje simtag jag tar, även om det är sjukt jobbigt och ibland faktiskt gör att jag dras lite bakåt igen..

 

Nu tror jag dock att jag måste låta hjärna vila från ”nyheter” ett litet tag. Ångesten och den usla sömnen som kommer utav dem blir lite väl jobbigt om jag kör på i hundra knyck, men som sagt, klapp på axeln jag försöker ju i alla fall!😊

 

IMG_9093.PNG

 

 

 

 

 

 

 

One thought on “Kurragömma

Kommentera

