Avundsjuka..

Plötsligt har en ny känsla börjat bubbla upp inom mig, den mörka avundsjukan 😫.

 

Jag kan inte längre titta på bilder av nyfödda bebisar eller läsa statusuppdateringar om lyckliga graviditeter. Inte ens bebisreklam fungerar. Jag blir så vansinnigt avundsjuk och ledsen.💔

 

Det är absolut inget illa menat mot dem, jag är så glad för deras skull.

Men det gör så ont i mig. Varför fick inte jag fira att vi var med barn? Jag fick istället spendera halva graviditeten med att oroa mig inför en mycket osäker framtid. Oroa mig för om mitt barn ens skulle överleva!

Varför får inte jag plocka upp min bebis, gosa med honom, amma honom och klä honom i alla söta små kläder jag har köpt? Den avundsjukan jag känner är så svart, och jag skäms så mycket över den…

 

Jag försöker finna glädjen i att jag faktiskt har tre friska barn, som jag älskar över allt annat. Och visst är jag vansinnigt lycklig över att ha dem, men hur jag än gör så finns alltid den enorma saknaden där, saknaden över det fjärde lilla barnet som tar så stor plats i mitt hjärta..

 

Idag skiner solen här hemma så dagens promenad till lillebror blir kanske lite lättare.

Jag ska försöka njuta av den vackra vinterdagen och fokusera på allt jag har och på att jag faktiskt fick ha lillebror hos mig ett litet tag, att jag faktiskt fick lära känna honom, att han trots allt är mitt barn, min älskade lille son. ❤

 

IMG_2889.jpg

 

Kommentera

