Framsteg!

Igår kom den äntligen, den bra dagen!! Det känns nästan konstigt att ha haft en bra dag.. Lite overkligt. Men otroligt skönt!😃

Nu ska jag kanske förklara vad en bra dag innebär för mig..

 

En bra dag är följande, en dag utan panikångestattacker, inga enorma gråtanfall, inga jobbiga stunder där jag bara tänker på dem sista dagarna med lillebror och inte får bort bilderna från näthinnan. En dag där jag orkar med dem vardagliga sysslorna och att jag kan hålla fokus och lyssna i mer än 5 minuter. Eller ja en bra dag är det i alla fall om jag kan minimera dessa problem till ett minimum.

 

Och igår grät jag ”bara” när jag var på graven, men efter det kom det bara bara lite tårar på kvällen. Det var en ganska bra känsla i kroppen nästan hela dagen, endast några få dippar. Jag utsatte mig iofs inte för något speciellt utan jag höll mig hemma hela dagen, förutom promenaden till lillebror och hämtning på förskola och skola. Och en promenad med en vän på kvällen!

 

Panikångesten höll sig undan hela dagen och det är helt underbart! Jag kunde lyssna på radio och faktiskt ta in en del av vad som sagts, även det är ett enormt framsteg!

 

Om jag ska fortsätta med min metafor om den stora oceanen så har jag helt enkelt börjat simma, sakta men ändå!! Ni förstår inte hur lycklig det gör mig! Snart kanske jag till och med vet var jag ska ta vägen!

 

Min enda oro igår var att allt skulle komma ikapp mig när det var dags att sova, men det gick ganska bra. Lite kom det men inte så farligt och jag har ju som tur är fått lite hjälp av läkarna för att kunna sova när det blir som jobbigast!

 

 

Idag var väl inte en riktigt lika bra dag, men det kan jag ta nu när jag vet att jag faktiskt kan ha ganska bra dagar också!

Jag fick ett samtal från sjukhuset med lite svar på frågor som vi haft efter journalgenomgången, och sånt är ju alltid jobbigt. Det river upp mer än man tror.💔

 

Vi fick återigen bekräftat att det såg bra ut för lillebror och att man gjorde det man kunde. Det var verkligen bara den där lilla nålen som förstörde allt. Och varför det skedde kommer vi aldrig få veta, vissa frågor är och förblir obesvarade. 😔

 

IMG_9096.PNG

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Framsteg!

  1. Faster Gunilla Lundström

    Bad skönt att höra Emma! Kramar till dig!
    Imorrn tänder jag ett ljus för dig och lillebror när vi är på Sinnesrogudstjänst!

    Gilla

    Svara

Kommentera

