Gränsen

Jaha, då nådde jag gränsen igen då..

I fredags tyckte jag att det var en så bra start på dagen och jag tog mod till mig att göra fler ”nya” saker än vanligt. Vilket blev helt fel! 😫

Jag tycker själv att jag gör en hel del framsteg just nu men i fredags blev det alldeles för mycket.. Jag både pratade med någon jag inte pratat med om alltihop tidigare, träffade min kurator och åkte ensam för att handla (dock inte på vår hemaffär, det vågar jag fortfarande inte).

När jag efter allt det hade lämnat av mellansonen hos mormor och morfar så brast det. På vägen hem gick det inte längre och hela jag sjönk till botten..

 

Vad liten man känner sig när man sitter där och storgråter i bilen och helt enkelt inte orkar mer. Det tog verkligen bara stopp! Jag var tvungen att ringa pappan så att han fick sköta hämtning på förskolan och middag, inte ens det mäktade jag med. Ångesten blir så otroligt stark vid sådana tillfällen och reaktionen blir att jag bara vill fly från allt..💔

 

Efter middagen kändes det något bättre men flyktkänslorna satt fortfarande i och jag behövde som vanligt komma ut. Så en promenad med en fin vän, som jag orkar vara helt öppen med, blev lösningen!❤

 

Att vara ute är nog den bästa terapin av allt, det tror jag att dem flesta som någon gång känt sig stressade eller mått dåligt håller med om. Nu går jag alltid två promenader varje dag, först en kortare till lillebror på förmiddagen och sedan en lång på kvällen. Det har gjort att jag sover bättre än tidigare och att jag även mår bättre fysiskt. Jag har ju faktiskt lite mammakilon att göra mig av med också😉. Och eftersom jag blivit avrådd att försöka börja med löpningen nu (hade en hel del problem med höfterna när lillebror var i magen) så får det bli promenader tills det fungerar igen!

 

I veckan gick jag igenom gamla bilder och hittade såklart ett helt gäng på mina fina pojkar. Det går inte att sluta tänka på hur lillebror skulle ha sett ut? Vem skulle han blivit mest lik? Skulle han bli en blandning av dem?

Men det är bara att acceptera, den frågan får jag aldrig svar på…💔

IMG_0851.JPG

Mina fina killar, här 5 och 3 år gamla!❤

 

One thought on “Gränsen

Kommentera

