Min bästa vän.

Vaknade imorse av små fötter som sprang runt i vardagsrummet ovanför, av barnröster som diskuterade den kommande skoldagen, av rösten från den som stöttar mig allra mest. Den person som alltid står vid min sida, som kanske inte alltid håller med mig, men som alltid lyssnar och försöker förstå.

Jag är inte den som sprider kärleksförklaringar till honom i överflöd, men efter allt vi gått igenom det sista året så är han utan tvekan värd det, utan honom hade jag aldrig klarat det här.

 

Om bara ett par veckor är det 18 år sedan vi blev ett par! 18 år, Helt galet!

Tänk bara på vad som hänt under dessa 18 år. Vi har inte bara fått våra 4 underbara barn, vårt förhållande har också testats på det hårdaste sättet men vi klarar även det, vi kommunicerar, vi håller om varandra samtidigt som vi ger varandra utrymme att vara vår egen person.

 

Jag har förunnats med ett flertal fantastiskt fina vänner men han är utan tvekan min allra bästa vän, även den vän jag kan bli mest osams med. Den vän som kan göra mig rasande på en sekund och lika snabbt vända den ilskan till ett bubblande skratt. Vi är precis lika galna båda två och ändå så olika. Vår sjuka humor binder oss samman och dem som inte känner oss kan nog ibland bli lite fundersamma över hur vi fungerar.. 😉

 

Dem sista dagarna har jag inte mått så bra alls, feber, hosta och nu är även rösten helt slut. Att då få dem där extra minuternas sovmorgon är så värdefullt och påminner mig om hur mycket vi bryr oss om varandra, det är i dem små gesterna det syns. Jag behöver inte extravaganta presenter eller gester. Det är i vardagen jag vill ha det och får det. Den där handen som torkar mina tårar, den där famnen som håller mig hårt, den där sovmorgonen när den behövs som mest.

 

Så, nu har jag varit kärlekslarvig så det räcker för ett år 😉 , får väl fylla på kontot igen vid 19-års dagen! 🙂

 

Nu ska jag placera mig i soffan med dottern och försöka bli av med denna tjuriga förkylning. Får hoppas på många goa kryakramar från min busiga lilla unge!

IMG_9834.PNG

 

 

 

 

One thought on “Min bästa vän.

Kommentera

