Koppla ifrån..

Idag upptäckte jag ett till sätt att för en liten stund kunna koppla bort hjärnan och bara fokusera på något annat. Det fungerar inte helt perfekt men för ett litet tag kan det hjälpa och stänger av den värsta tankeverksamheten.

Och det känns riktigt bra att den saken är min gamla hobby, bakning!🍰🍪

 

Jag har tidigare drivit ett litet hembageri med inriktning på specialdesignade tårtor, men lade ner företaget när lillebror var på g. Så det är faktiskt något som jag kan på riktigt, är intresserad av och tycker är kul. Jag behöver inte tänka så mycket på hur jag ska göra osv utan det rullar på av sig själv och jag kan bara hänga med! 🙂

 

Så trots min tjuriga förkylning/influensa så blir det idag chocolatechip cupcakes med vanilj/gräddfrosting. Jag kan inte bara ligga i soffan hela dagarna, och då passar lite bakning bra, det kräver ju inte så mycket fysiskt precis.

I slutänden så är det ju inte bara till min fördel att jag bakar. Jag vet att här hemma finns det tre små och en stor person som gladeligen kommer mumsa i sig alltihop. Och det är bra det, för hos mig sätter dem sig annars precis där det inte behövs 🙈,  det räcker bra med fyra ungars påverkan på den här kroppen.. 😜

 

Det känns hur som helst bra att ha hittat en till fristad, får hoppas att det håller i sig..✊️😊

 

IMG_9870.JPG

One thought on “Koppla ifrån..

Kommentera

