Minnen.

Plötsligt så har en hel del minnen börjat komma upp till ytan. Inte bara dåliga eller jobbiga minnen utan även bra och fina minnen av lillebror. ❤

 

Det bästa är att jag orkar tänka på dessa fina minnen utan att bryta ihop. Jag kan känna en  glädje av dem och minnet av lillebror känns för en stund varmt och mysigt. För det var ju det, och jag är ju så otroligt tacksam för den veckan vi fick tillsammans med honom.

 

Några minnen som kommit är bland annat när lillebror kissade ner mig.. Jag skulle byta blöja och tänkte inte på vad som kan hända när en liten bebispojke blir kissnödig. Plötsligt kom det en liten stråle rakt upp i ansiktet på mig! Sköterskorna skrattade gott åt mig och frågade om jag hade inte redan hade pojkar och om jag helt glömt hur det var. 😉

Sedan minns jag första gången lillebror vände  huvudet när han hörde min röst.

Jag hade varit ute i korridoren en sväng, kom tillbaka och pappan stod och pratade med honom. När jag gick och ställde mig på den andra sidan om kuvösen och började prata så reagerade lillebror direkt och sökte med blicken efter mig. Jag minns så väl dem där små plirande ögonen.. Just det minnet är ett sånt som är väldigt vemodigt att tänka på, det är så fint men samtidigt så otroligt sorgligt att veta att jag aldrig får möta den blicken igen.

 

Men som sagt under den där veckan med honom så hann vi skapa en hel del minnen och även om det just nu är jobbigt att tänka tillbaka så kommer det bli lättare och jag kommer förmodligen uppskatta dem mer och mer ju längre tiden går. För vi hade i alla fall turen att få ha honom hos en stund och det är värt så vansinnigt mycket!

 

På grund av texten nedan så vill jag ännu en gång slå ett slag för lillebrors minnesfond…

Samma dag som Lillebror lämnade oss så förlorade även en annan familj sin lilla Hlhs-pojke.
Och i förra veckan gick ännu en liten Hlhs-bebis bort efter några månaders kamp.

Därför ber jag er hjälpa oss att sprida fonden. Ju fler vi är som bidrar till minnesfonden desto mer går det att göra för att ge andra barn med hjärtfel en bättre framtid!

Alla pengar går självklart direkt till hjärtebarnsfonden!

Stort Tack till er alla!❤

http://gava.hjartebarn.se/campaign/4051342

IMG_7994

 

 

 

 

Kommentera

