Fortsätta..

Idag är jag helt slut..

Det är så vansinnigt jobbigt när det kommer sådana här dagar. Men oftast kommer dem när jag tagit i lite för mycket och gjort något nytt, vilket är precis vad som hänt nu.

 

Jag har ju som sagt varit sjuk under flera veckor och då har allt stått väldigt stilla, så den sista veckan har det blivit till att fortsätta ta några simtag igen.

För någon som mår bra och är sig själv så är det inte alls stora saker jag har gjort men för mig är det berg. Idag känns det som om jag har klättrat uppför Mount Everest.

Efter en för mig ganska intensiv vecka så slutade det inte särskilt bra. Det blev mycket tårar och ångest igår kväll och det har dränerat mig totalt på energi.

 

Det är så svårt att förklara och jag skäms lite över att må så här, jag vill ju bara vara som vanligt. Men att hitta tillbaka till mig själv igen verkar ta tid, betydligt längre tid än jag någonsin kunnat tro. Det känns ofta som om jag tar ett steg fram och två steg bak.

Jag skulle göra precis vad som helst för att få ha lillebror hos mig igen. I mina drömmar följer jag hans utveckling och har min lilla bebis hos mig. Men när jag vaknar måste jag inse den hårda sanningen och försöka acceptera den. Vad jag än gör så kommer han inte tillbaka…

 

Idag ska jag i alla fall försöka trotsa min enorma trötthet och ge mig ut i solen för en stund, gå bort till lillebror och pyssla om honom på det enda sätt jag kan.

För jag måste fortsätta ”simma”, jag vill framåt även om jag måste låta det ta lite tid.

IMG_0047

 

 

 

Kommentera

