Jag minns.

Imorgon är det fem månader sedan vi satt på iva och fick veta att vår lilla pojke inte längre finns..

Att en liten nål hade satt stopp för vad som såg ut att bli en ljus framtid..💔

 

Jag minns det som igår, hur narkosläkaren sträckte sig fram för att trösta. Hur bedrövade kirurgerna såg ut, hur ingen förklaring i världen kunde få mig att förstå!

Jag förstod nog inte förrän vi fick komma in i rummet igen och träffa lillebror. Där låg han så fint nerbäddad och såg ut som om han sov, men så blek och kall..

 

Jag minns hur pappan stod där och smekte hans kinder, hur han böjde sig fram och kysste hans lilla huvud, hur ont det gjorde att se, en pappa som var så förstörd av sorg över sitt barn.

 

Jag minns hur sköterskan klippte en liten lock av lillebrors hår till oss, jag klarade inte av det själv.

Jag minns hur hjälplös jag kände mig..

 

Jag minns hur vi satt i anhörigrummet och bara grät, dem fina sköterskorna kom med allt möjligt ätbart men jag fick inte i mig något alls.

Jag minns så tydligt frågan om vi ville träffa honom en sista gång då rummet behövdes för ett annat barn..

Jag minns hur jag för allra sista gången fick se min son, stryka hans kind och säga till lillebror hur mycket jag älskar honom.

 

Nu har jag bara det, minnen.

Istället för att ta hand om vår hjärtsjuka son så får jag gå till en grav, mitt barns grav. Och just den ofattbart hårda sanningen har jag fortfarande svårt att ta in.

 

Så nu ska jag göra det som blivit det viktigaste i min vardag, ta den där lilla promenaden till lillebror och tända några ljus..❤

IMG_8950.PNG

One thought on “Jag minns.

  1. Lilsis

    ”When the cloud in the sky starts to pour
    and your life is just a storm, you’re braving!
    Don’t tell yourself you can’t lean on someone else,
    Cause we all need saving sometimes!” ❤❤❤

    Gilla

    Svara

Kommentera

