6

Idag skulle lillebror ha blivit 6 månader! Vi skulle vara på god väg mot nästa operation vid det här laget.

På ett sätt har tiden verkligen rusat iväg och samtidigt så känns det ofta som den kryper fram…

Härom kvällen bröt jag ihop sådär totalt igen, av små saker men som för mig blir så stora att jag inte klarar av dem.

Jag är så trött på att inte orka/klara av saker. Jag vill ju bara att allt ska vara som vanligt.

Men faktum är att vi lever inte ett normalt liv just nu!

Ingenting är normalt! Livet är fortfarande instängt i en bubbla som sträcker sig ett par km runt huset..

Jag vill ju ut igen men jag är fortfarande så skör. Skör? Det är ett sånt ord som jag aldrig någonsin trodde att jag skulle använda för att beskriva mig själv..

Men jag är det, skör. Det märks så fort jag ser en film med små bebisar, läser om någon som förlorat ett barn eller bara möter en barnvagn under en av mina promenader. Är jag inte helt stabil den dagen så blir det ofta för mycket och jag faller i gråt.  Vilket är mer en regel än ett undantag… Och det är så himla jobbigt!!

Blir jag utsatt för minsta lilla stress så slår ångesten i taket och tyvärr så är en av bieffekterna just nu stress!

Dagarna handlar ofta om att lyckas ta ner mig själv på jorden igen när stressen  och sorgen ökar på ångesten och jag spinner iväg uppåt.. Men jag börjar hitta mina sätt att komma ner igen utan att som tidigare alltid behöva fly iväg. Mina promenader är fortfarande otroligt viktiga och det sätt som får mig att koppla bort allt allra bäst.

Och jag försöker tänka på något som en av mina fina vänner ofta säger till mig,  jag gör ju faktiskt en hel del framsteg nu, även om dem är små så om jag tänker tillbaka till den första månaden efter att lillebror lämnat oss så är det en enorm skillnad.

I helgen var vi i alla fall iväg och handlade lite blommor med mera till lillebror. Det blev jättefint men fick tyvärr inte stå särskilt länge… När jag kom dit i söndags så hade rådjuren ätit upp dem blommande växterna, suck! Jaja, bara att försöka hitta en ny variant då.

Nu ska jag ta tillvara på det lilla solsken som spruckit fram efter snöfallet inatt och ta min sväng till lillebror. Kram på er! ❤

IMG_2889.jpg

 
Min stora önskan nu är få hjälp att sprida minnesfonden vidare, hjälp oss hjälpa andra hjärtebarn! Tack!❤️
http://gava.hjartebarn.se/campaign/4051342

Kommentera

