Sömnlös

Nu ligger jag här igen, vrider o vänder, kan inte sova..

Den där förbannade ångesten har infunnit sig och släpper jag ner garden det minsta så kommer tårarna.😫

 

Igår (onsdag) firade vi en fin vän, som fyller jämt i dagarna, med överaskningsmiddag. Men trots att vi endast var tre familjer, bara vänner som jag är jättetrygg med och trots att vi hade det så mysigt så blev idag en typisk ”dagen efter-dag”.. Jag har känt mig rastlös och stressad samtidigt som jag haft ångest. Har varit tvungen att ta flera promenader bara för att lugna ner mig.

 

Åh fy sjutton vad jobbigt och irriterande det är att det blir så här! Jag blir förbannad på mig själv! Vill helst ge mig själv en örfil och säga att ”men skärp till dig nu!”. Men jag vet ju att det inte funkar så, så lätt är det inte..

 

Förra veckan var ju rent ut sagt skitjobbig!

Det blev alldeles för många simtag under dem dagarna pappan var borta och självklart så bara därför råkade jag ut för en sån situation som jag bävat för, ett oförutsett möte med någon som inte visste vad som hänt och jag blev helt ställd mot väggen med diverse bebisrelaterade frågor. Efter att ha lyckats få ur mig något kort om att jag förlorat mitt barn så blev det fullkomlig kaos och jag hade mer än någonsin behövt min stöttepelare! Men som tur är har jag fantastiska vänner som direkt tog mig under armarna och såg till att den dagen blev lite lättare och fick ett bra avslut ändå.

 

Med hjälp av familj och vänner så fixade jag (trots några snubblingar) av veckan och till nästa gång så vet jag att det går, visst det var verkligen jättejobbigt men det gick!

 

Nu i helgen åker pappan och pojkarna iväg på hajk med grabbarnas scouttrupp, så det blir bara jag och lillasyster hemma, men det blir bara en natt som tur är😉. Jag hoppas att vi kan hitta lite roligt att göra bara hon och jag, får väl bli lite lekpark och några vändor till lillebror ❤️.

 

Nu när jag lyckats skriva av mig lite så kanske sömnen vill infinna sig, ska i alla fall göra ännu ett försök!

 

God natt och kram på er!❤️

Kommentera

