Var är hon?

Idag tog jag som vanligt en promenad till lillebror och sedan en sväng i skogen. Där brast helt plötsligt allt! Det var längesedan jag bröt ihop så totalt, och det kom så plötsligt!

Jag var inte alls beredd på det, tårarna forsade fram och jag var tvungen att stanna upp en stund bara för att kunna andas.

Den här personen som får plötsliga gråtanfall och inte klara det minsta stresspåslag känner jag inte igen. Det är otroligt jobbigt att inte vara sig själv.

Jag försöker att lägga fram någon slags fasad av mitt forna jag men det är verkligen bara en fasad och jag saknar mitt vanliga jag. Jag saknar mitt glada jag, hon som alltid skrattar och ser positivt på framtiden. Hon som orkar finnas där för andra, och inte är (som jag just nu känner) mest bara en börda..

 

Jag saknar att kunna slappna av helt och hållet. Just nu så blir så otroligt små saker så väldigt stora och jag kan inte kontrollera ångesten det medför. Jag har alltid varit stressad av mig men det här är löjligt.. Säger någon något som jag kan missuppfatta det minsta så skjuter ångesten i höjden och så är jag igång. Det behöver inte ens ha med lillebror att göra, det kan vara precis vad som helst, sjukt irriterande!

Jag vill tillbaka till mig själv!

 

Men var är hon? Finns hon kvar någonstans långt inne eller är jag förändrad? Blir jag någonsin helt och hållet mitt gamla jag igen? Jag tror faktiskt inte det, lite förändrad kommer jag nog alltid vara. Jag har ju faktiskt förlorat en del av mig själv, en bit av mitt hjärta är för trasigt för att kunna lagas..💔

Kommentera

