Smått galen!

Ett sätt att beskriva mig själv just nu är väl lite smått galen/lite schizofren?!?

I alla fall är det så jag känner mig. Ena stunden är jag så glad och tacksam över att ha min underbara familj och mina fina vänner. Jag känner kärleken till mina tre friska barn och min man som gör mig så lycklig. Jag kan skratta och vara glad med mina vänner och se allt det där fina som jag faktiskt har!

I nästa stund vill jag bara försvinna.. Jag hittar inte tillbaka till dem där varma känslorna utan är så fullständigt fylld av sorg och saknad så att allt annat bleknar…

 

Som nu till exempel.

Vi har haft en härlig helg i solen med fina vänner, glada barn och mycket skratt (visst några dippar har jag haft, men ändå överkomliga). Men så idag vände det och ångesten och alla minnen kastar sig över mig.

Det enda jag vill när allt bara brakar samman är att få åka tillbaka i tiden, hålla min son och åter igen känna hoppet inför framtiden. Då spelar det ingen roll att min helg har varit bra, mina tankar är för mörka.

 

 

Visst, det är ju så att vad jag än gör så ligger alla minnen av lillebror väldigt väldigt ytligt. Jag kan sitta och prata om vad som helst men kommer det bara något litet som kan påminna mig om lillebror, Göteborg, hjärtan, bebisar mm så vandrar mina tankar iväg och jag får svårt att fokusera.

Oftast kan jag hantera det hyfsat bra om jag bara är lugn och känner mig någotsånär trygg i situationen, men sådana här dagar kryper jag nästan ur skinnet.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan inte ta tag i något projekt för det är jag inte tillräckligt fokuserad för men jag kan inte heller bara sitta ner och ta det lugnt för då blir jag tokig. Det blir en omöjlig ekvation, jag får helt enkelt bara ta en promenad, vänta ut allt och hoppas att det lugnar ner sig.

För det gör det, för eller senare i alla fall!

 

 

 

 

Kommentera

