3 år!

 

Plötsligt upptäcker jag att det har tagits mängder av simtag, jag börjar sakta men säkert röra mig mer och mer naturligt ute bland folk. Jag har fortfarande stenkoll på omgivningen och kan ibland nästan gömma mig om jag ser någon jag känner men inte orkar möta just den dagen, fast  jag är i alla fall ute betydligt mer än tidigare.

 

Visst, jag blir fortfarande väldigt trött i huvudet när det har varit mycket och måste då ta någon dag i lugn och ro, men det är skönt att känna att jag i alla fall vågar göra mer och tar mig framåt.

 

Vissa möten blir såklart jobbigare än andra, som när en kund till mig dök på mig vid ett besök på affären. Det blev bara  stelt och konstigt och jag visste varken ut eller in. Jag ville inte stå där och svara på hennes frågor och kanske bli ledsen, så jag fokuserade mest på lillasyster medans hon försökte fråga om lillebror. Hon måste ha känt sig totaldissad av mig, jag som är så pratsam i vanliga fall. Men det får vara så, jag orkar inte svara på andras frågor hela tiden. Jag måste fokusera på mig själv om jag ska kunna fortsätta ta mig ut.

 

I helgen som var fyllde lillasyster 3 år! Vår fina glada lilla tjej börjar bli så stor. I samband med 3-årsdagen bestämde hon även att det var dags att sluta med blöja, så nu är det ett evigt påminnande om toalettbesök. Men det går jättebra, hon känner sig så stor och olyckorna är inte så många.😊

IMG_1380

 

Men nu blir det i alla fall några lugna dagar här hemma. Efter en vecka med mycket ståhej med kalas och annat så behöver jag lite lugn och ro, lite tid hos lillebror och tid för mina tankar.

Ibland måste jag helt enkelt dra i handbromsen så att jag inte kraschar igen..

 

Hoppas vi alla får några härliga sommardagar med mycket sol framöver, kram på er så länge! ☀️😘

 

 

 

Kommentera

