Natt..

Inatt skrev  jag den här texten, jag publicerade den inte då eftersom jag efter mycket redigerande och funderande till slut blev trött, det hade alltså rätt effekt.

Men känslorna som var i stunden är inte roliga alls, man känner sig så hjälplös. Så här lyder texten:

________________________________________________________________________

Känslan jag har i detta nu är panik!

Jag vill inget annat än skrika och rusa ut i den mörka sommarnatten..

 

Varför?

Ja om jag det visste?

Vi har haft en lugn och mysig kväll med underbara vänner men dålig sömn under några nätter och en hel del ”nya” intryck/upplevelser/möten dem sista dagarna har tydligen kört slut på min hjärna..

Det är så underligt hur det bara kan komma helt plötsligt. Man tror att allt är frid och fröjd, men då, Pang! En rak höger och jag tappar helt andan!

 

Jag avskyr att känna så här! Det är en hemsk känsla som för med sig ett enormt tryck över bröstet, svårt att andas, tårar och förutom att fly vill jag bara få krama min bebis. Jag vill bara tillbaka till honom, min underbara lilla pojke som jag älskar så.

Alla hemska känslor och tankar bubblar upp till ytan och det finns inte en chans att min hjärna klarar av att processa allt på en och samma gång!

 

Som tur är hjälper det faktiskt att skriva av mig här..

På något sätt känns det som någon faktiskt sitter där och lyssnar, förstår och tröstar. Någon (kanske just du som nu läser) nickar förstående, torkar mina tårar, ger mig en varm kram och låter mig bara spy ur mig allt. ”Du” dömer mig inte, berättar inte hur jag ska bete mig, hur jag ska lösa mina bekymmer, känna eller vara. Du bara lyssnar!

 

Tack för att du gör det, för att du orkar läsa mina ord. Tack för ditt stöd när jag behöver det som mest!❤️

_________________________________________________________________

 

Efter en lång sovmorgon känns det nu bättre. Jag ska försöka fånga någon stund mellan regnskurarna och gå bort till lillebror, ge honom nya blommor och tända nya ljus.

Det är fortfarande otroligt viktigt för mig att det alltid finns ett ljus tänt hos honom. Som lillasyster sa, ”lillebror tycker inte om mörkret”.

 

Kram på er! ❤

 

 

One thought on “Natt..

Kommentera

